Сьогодні відбулось чергове засідання ГО «Асоціація слідчих суддів України». Голова АССУ Сергій Чванкін виніс на обговорення питання щодо посилення відповідальності за керування автомобілем в стані алкогольного сп’яніння.
Участь в засіданні АССУ взяли голова АССУ та голова Київського районного суду м. Одеси Сергій Чванкін, голова колегії адвокатів Одеської області Йосип Бронз, в.о. прокурора Одеської області Олег Жученко, начальник ТУ ДСА в Одеській області Володимир Куценко, директор Одеського регіонального відділення Національної школи суддів України Валерій Левенець, заступник начальника управління патрульної поліції в м. Одесі Евген Стельмах, д.ю.н., завідувач кафедри цивільного процесу НУ ОЮА Неллі Голубєва, д.ю.н., декан факультету адвокатури НУ ОЮА Микола Стоянов, доцент кафедри кримінального процесу НУ ОЮА Анастасія Підгородинська, судді Київського районного суду м. Одеси Ігор Борщов, Геннадій Войтов, Валеріан Луняченко, Володимир Петренко, Оксана Куриленко, Павло Прохоров, Олена Коваленко, заступник начальника ГТУ юстиції з питань державної реєстрації – начальник управління державної реєстрації Андрій Іванський, судді Приморського районного суду м. Одеси Руслан Абухін та Віктор Іванов.
Сергій Чванкін розповів присутнім про зміни до ст. 130 КУпАП, які на його думку дадуть змогу зменшити кількість випадків керування транспортними засобами в стані алкогольного сп’яніння: « Нажаль статистичні дані показують, що в Україні значно збільшується кількість складених протоколів за ст. 130 КУпАП. На сьогоднішній день за ч. 1 вказаної статті на правопорушників можна накласти штраф в розмірі 3400 грн., або позбавити права керування транспортними засобами на строк від одного до двох років. Я вважаю, що такий штраф є дуже малим, тому пропоную збільшити його до п’ятиста неоподаткованих мінімумів доходів громадян, та залишити тільки максимальний строк позбавлення права керування транспортними засобами. Те саме я пропоную змінити і в інших частинах статті 130 КУпАП, підвищити штраф та залишити тільки максимальний строк позбавлення права керування транспортними засобами. Ми маємо різко негативне ставлення українського суспільства до водіїв, які керують автомобілями у стані алкогольного сп'яніння. Час від часу в Україні з вини п'яних водіїв трапляються резонансні ДТП з багатьма жертвами. Українців не потрібно переконувати, що п'яний за кермом - злочинець. Проте, у нашій країні на відміну від багатьох країн світу для любителів їзди в п'яному вигляді не передбачено кримінальної відповідальності», - розповів Сергій Чванкін.
В свою чергу Геннадій Войтов зауважив: «Важливо також на законодавчому рівні встановити в Україні максимально допустиму концентрацію алкоголю в крові водія, а також шкалу посилення відповідальності в залежності від ступеню алкогольного сп'яніння. Адже в Україні відповідальність водія, який випив умовно одну пляшку пива, нічим не відрізняється від відповідальності водія, який випив 2 літра горілки і керує автомобілем з кількістю проміле алкоголю в крові, що за медичними характеристиками є смертельним отруєнням.
Ігор Борщов запропонував посилити відповідальність за повторне протягом року умисне вчинення будь-якого з порушень, передбачених ч.1 ст.130 КУпАП, а саме – запровадження кримінальної відповідальності, яка б обов’язково передбачала покарання у виді позбавлення волі на певний строк і конфіскацію транспортного засобу, як знаряддя злочину, визнаного у справі речовим доказом, та на який було накладено арешт.
Валеріан Луняченко запропонував внести зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення стосовно відповідальності водіїв громадського транспорту та таксі за вчинення правопорушень, передбачених статтею 130 цього кодексу.
Володимир Куценко погодився з запропонованими змінами щодо підвищення розміру штрафу, однак зауважив: «я вважаю, що таких правопорушників потрібно карати гривнею, і штраф у розмірі 8,5 тис. грн. замалий, потрібно збільшити його розмір мінімум до 15 000 грн.
Йосип Бронз висловив свою позицію щодо кримінальної відповідальності в разі повторного протягом року вчинення такого правопорушення: « Якщо ми будемо саджати до в’язниці правопорушників, то від цього втратить тільки суспільство, оскільки витрати на утримання під вартою таких осіб вираховуються з податків які ми сплачуємо. Тому пропоную в рази збільшити розмір штрафу.
Олег Жученко висловив свою думку стосовно посилення відповідальності за ст. 130 КУпАП : «За суворістю відповідальності п'яних за кермом, українське законодавство у порівнянні з законодавством інших країн є достатньо м'яким і лояльним. Тому тільки посилення відповідальності дасть змогу дисциплінувати водіїв. Також потрібно постійно інформувати суспільство про наслідки, які можуть настати, якщо сісти за кермо в стані алкогольного сп’яніння.
Андрій Іванський запропонував більше уваги приділяти профілактиці вчиненню даних правопорушень.
Евген Стельмах оголосив присутнім статистичні дані: « Лише за березень 2016 р. патрульною поліцією складено 168 протоколів за ст.130 КУпАП. Я підтримую пропозицію Сергія Анатолійовича, однак вважаю, що потрібно вдосконалювати і інші статті цього кодексу. Також, на мою думку, потрібно вносити зміни в Закон України «Про поліцію», сьогодні ми не маємо право зупиняти автомобілі для перевірки в разі, якщо водій не порушив ПДР. Тому у нас немає змоги перевірити в якому стані перебуває водій.
Після обговорення всіх пропозицій, Володимир Петренко розповів про зміни, які необхідно внести до ЦПК України: «Я готую від імені АССУ пропозиції щодо внесення змін в ЦПК України, а саме надати суду право: виходити за межі позовних вимог, витребувати докази за ініціативою суду, замінювати неналежного відповідача. Також пропоную, щоб строки оскарження рішення суду обчислювались з моменту отримання повного тексту рішення, як це передбачено в КАС України.
Завершуючи засідання, Сергій Чванкін подякував всім присутнім за гарну роботу. «Разом ми зможемо вдосконалити законодавство України. Завдяки наполегливості АССУ, у Верховній Раді України вже зареєстровано проект Закону України про внесення змін в ч. 2ст. 31 КПК України щодо колегіального розгляду справи.», - повідомив Сергій Чванкін.