Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
(Додаток 1)
ЗАТВЕРДЖЕНО районного суду м. Одеси від 17.10.2019 р. №118-зп |
ІНСТРУКЦІЯ
про порядок ведення обліку, зберігання, використання і знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію у Київському районному суді м. Одеси
Загальна частина
1.Інструкція про порядок ведення обліку, зберігання, використання і знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію у Київському районному суді м. Одеси (далі – Інструкція)розроблена на підставі Типової інструкції про порядок ведення обліку, зберігання, використання і знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію, яка затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 19 жовтня 2016 року №736.
2.Ця Інструкція визначає єдині вимоги до ведення обліку, зберігання, використання і знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації (далі - документи), що містять службову інформацію у Київському районному суді м. Одеси.
7.Облік, формування справ, зберігання та використання документів з відмітками “Літер “М" здійснюється службою управління персоналом або особою,відповідальною за мобілізаційну роботу в суді.
8.Керівники апарату суду, заступник керівника апарату суду та працівники апарату суду здійснюють контроль за дотриманням порядку підготовки документів з грифом “Для службового користування”, їх зберігання і використання.
1) перевірити, чи належить інформація, яку містить документ, до категорій, визначених у частині першій статті 9 Закону України “Про доступ до публічної інформації” та Переліку відомостей, що становлять службову інформацію, та які можуть міститися в документах з організації діяльності суду;
2) встановити, чи належить відповідна інформація до такої, доступ до якої згідно із законом не може бути обмежено, в тому числі шляхом віднесення її до службової інформації;
3) перевірити дотримання сукупності вимог, передбачених частиною другою статті 6 Закону України “Про доступ до публічної інформації”.
В окремих випадках питання щодо необхідності присвоєння документу грифа “Для службового користування” може бути розглянуто комісією з питань роботи із службовою інформацією за поданням посадової особи, яка підписуватиме документ.
У разі виникнення необхідності в передачі (надсиланні) документів, що містять службову інформацію, юридичним особам, громадським об’єднанням без статусу юридичної особи та фізичним особам, на яких не поширюються вимоги цієї Інструкції, останні беруть на себе письмове зобов’язання стосовно нерозголошення отриманої службової інформації.
Особи, винні у порушенні порядку ведення обліку, зберігання, використання і знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію, їх втраті або розголошенні службової інформації, що в них міститься, притягуються до дисциплінарної або іншої відповідальності, передбаченої законом.
Приймання та реєстрація документів
У разі надходження конверта (паковання) з відміткою “Особисто” відмітка про надходження проставляється безпосередньо на конверті (пакованні) із зазначенням порядкового номера конверта (паковання) за журналом обліку конвертів (паковань) та дати його одержання.
При цьому до реєстраційного індексу документа додається відмітка “ДСК”.
На документах з мобілізаційних питань перед реєстраційним індексом проставляється відмітка “М”.Вихідному супровідному листу та кожному додатку до нього присвоюється власний реєстраційний індекс.
Вхідному супровідному листу та додаткам до нього на паперових носіях присвоюється один номер. На кожному додатку на лицьовому боці першого аркуша проставляється відмітка.
На додатках, що підлягають поверненню, така відмітка проставляється на зворотному боці останнього аркуша документа.
Супровідний лист, що має примітку “без додатка - відкрита інформація”, також реєструється в реєстраційних формах, що використовуються для реєстрації документів, що містять службову інформацію.
Облік видань з грифом “Для службового користування”
Облік електронних носіїв інформації
Заміна електронного носія інформації з грифом “Для службового користування”, що вийшов з ладу під час дії гарантійного строку, в іншому порядку не дозволяється.
Друкування і розмноження документів
Друкування і розмноження документів з мобілізаційних питань здійснюється працівниками суду, які мають допуск до роботи з такими документами.
Коли розробником документа з грифом “Для службового користування” є суд , може зазначатись на документі інформація про заборону на розмноження (копіювання) такого документа в інших установах.
У разі коли додатки надсилаються разом із супровідним листом, після тексту листа перед підписом зазначається наявність додатків, їх обсяг, реєстраційні індекси і дати.
Якщо інформація з обмеженим доступом міститься тільки у додатку до документа з грифом “Для службового користування”, під таким грифом ставиться позначка “(без додатка - відкрита інформація)”.
Голова суду або особи на яку покладено виконання обов’язків голови суду може у встановленому порядку делегувати повноваження щодо надання дозволу на розмноження таких документів працівникам суду, в яких документи опрацьовуються або зберігаються.
Надсилання документів
Надсилання документів з грифом “Для службового користування” за кордон здійснюється відповідно до законодавства.
Передача службової інформації (надсилання документів з грифом “Для службового користування”) телекомунікаційними, інформаційно-телекомунікаційними мережами здійснюється лише з використанням засобів криптографічного захисту інформації, що в установленому порядку допущені до експлуатації, з дотриманням вимог технічного захисту інформації.
Видання з грифом “Для службового користування” надсилаються іншим установам разом із супровідним листом з грифом “Для службового користування”, в якому зазначаються назви (автори) видань, реєстраційні індекси, кількість та номери примірників з урахуванням вимог пункту 40 цієї Інструкції.
Електронні носії інформації упаковуються в окремий конверт (паковання), на якому зазначаються дата та реєстраційний індекс супровідного листа.
Формування виконаних документів у справи
Документи з мобілізаційних питань долучаються до справ з мобілізаційної роботи, що мають відмітку “Літер “М”.
Робочі папки, футляри або пакети з документами з мобілізаційних питань опечатуються особистою номерною металевою печаткою працівника, який безпосередньо з ними працює.
Користування документами
Справи з грифом “Для службового користування”, що зберігаються у канцелярії суду чи інших працівників суду, видаються у тимчасове користування працівникам суду на підставі замовлення за формою згідно з додатком 10, резолюції голови суду або затвердженого головою суду або особою, на яку покладено обов’язки голови суду списку працівників, які мають право працювати з відповідною справою.
Допуск працівників суду до роботи з документами, що містять службову інформацію з мобілізаційних питань, здійснюється на підставі списку, складеного службою управління персоналом суду або особою, відповідальною за мобілізаційну роботу у суді, і затвердженого головою суду або особою, на яку покладено обов’язки голови суду.
Про видачу справ з грифом “Для службового користування” з архівного підрозділу (архіву) суду робиться запис у книзі видачі справ у робочі приміщення суду.
На лицьовому боці підготовлених копій документів у правому верхньому куті першого аркуша документа проставляється відмітка “Копія”. Витяги з документів оформляються на відповідному бланку.
Робочий зошит має бути прошнурований і пронумерований,підписаний головою суду або особою, на яку покладено обов’язки голови суду, та скріплений гербовою печаткою суду.
У разі надходження до суду запиту на інформацію, що міститься у документі, якому присвоєно гриф “Для службового користування”, здійснюється з урахуванням вимог пункту 81 цієї Інструкції перегляд такого документа з метою перевірки відповідності запитуваної інформації сукупності вимог, передбачених частиною другою статті 6 Закону України “Про доступ до публічної інформації”, щодо обмеження доступу до інформації на момент надходження запиту. Авторові запиту надається інформація в тій частині, доступ до якої відповідно до зазначеного Закону не обмежено.
За наявності в запитуваному документі інформації з обмеженим доступом для надсилання запитувачеві виготовляється його копія, в якій слова, речення чи зображення, що містять інформацію з обмеженим доступом, ретушуються у спосіб, який виключає подальше відтворення ретушованого. З такої копії документа виготовляється інша копія, яка надсилається запитувачеві. Копія запитуваного документа, що ретушувалася, зберігається разом з документами з відповідного запиту та може використовуватися повторно в разі надходження до установи іншого запиту на інформацію, що міститься у такому документі.
Перегляд документів з грифом “Для службового користування”
Скасування грифа “Для службового користування” здійснюється за відсутності законних підстав для обмеження у доступі до службової інформації, які існували раніше.
Перегляд документів з грифом “Для службового користування” з метою можливого скасування грифа обов’язково здійснюється під час підготовки:
- документів Національного архівного фонду для їх передачі на постійне зберігання до державних архівних установ, архівного відділуселищної ради.
Витяг з протоколу або його засвідчена копія передається разом із справами до архіву суду, а у разі передачі документів Національного архівного фонду на постійне зберігання - до державних архівних установ, архівного відділуселищної ради.
Підготовка справ до передачі на архівне зберігання та знищення
У кінці кожної закінченої справи з грифом “Для службового користування” на окремому аркуші робиться засвідчувальний напис, в якому зазначаються цифрами і словами кількість аркушів у справі, кількість аркушів внутрішнього опису, а також:
Після засвідчувального напису працівник, який сформував справу, ставить підпис із зазначенням посади, прізвища і дати, який засвідчується печаткою служби діловодства або печаткою “Для пакетів”. Усі наступні зміни у складі справи (пошкодження аркушів, заміна документів копіями, долучення нових документів) зазначаються у засвідчувальному написі з посиланням на відповідний розпорядчий документ.
Справи з грифом “Для службового користування” після проведення експертизи цінності документів, що містяться в ній, підшиваються через чотири проколи спеціальними суровими нитками або дратвою. Справи постійного та тривалого (понад десять років) строків зберігання та особові справи оправляються у тверду обкладинку.
Знищення видань з грифом “Для службового користування”, що зберігаються у бібліотеці суду, здійснюється згідно з актом, який складається відповідно до встановлених вимог.
Електронні носії інформації знищуються або переробляються у спосіб, що виключає можливість повного або часткового відновлення збереженої на них інформації.
Забезпечення збереженості документів та проведення перевірки їх наявності
Порядок виготовлення, ведення обліку, використання металевих печаток та порядок ведення обліку шаф, сейфів і ключів від них визначаються головою суду або особою, на яку покладено виконання обов’язків голови суду.
Зберігання документів і справ із грифом “Для службового користування” здійснюється працівниками, які безпосередньо отримали їх під розписку, у спосіб, що унеможливлює доступ до них сторонніх осіб.
Порядок передачі одержаних у канцелярії суду чи працівника суду документів з грифом “Для службового користування” для виконання (ознайомлення) від одного працівника суду іншому працівнику суду та ведення необхідних облікових форм визначається інструкцією з діловодства суду.
Вилучення справ або окремих документів із справ з грифом “Для службового користування” забороняється. В окремих випадках на підставі рішення слідчого судді, суду відповідальна особа за ведення архіву суду або працівник канцелярії суду чи інший працівник апарату суду за письмовою вказівкою голови суду або особи на яку покладено виконання обов’язків голови суду, здійснює вилучення оригіналів необхідних документів або справ. При цьому у відповідальних працівників апарату суду повинні залишитися протокол про вилучення документів з їх засвідченими копіями.
Строк проведення перевірки та склад комісії з питань її проведення визначаються відповідним наказом голови суду або особи на яку покладено виконання обов’язків голови суду.
До складу комісій з питань проведення перевірки наявності документів з грифом “Для службового користування” з відмітками “Літер “М”, залучаються лише особи, допущені до роботи з такими документами.
Працівник, якому стало відомо про факт втрати документа, що містить службову інформацію, та про можливе розголошення відомостей, що становлять службову інформацію, невідкладно інформує керівника апарату суду або особу на яку покладено виконання обов’язків керівника апарату суду, який у письмовій формі терміново інформує про такий факт голову суду або особу, на яку покладено виконання обов’язків голови суду.
У разі втрати документа, що містить службову інформацію, письмово повідомляється установі, від якої цей документ отримано. Про втрату документа, що містить службову інформацію, зібрану під час провадження оперативно-розшукової, контррозвідувальної діяльності, діяльності у сфері оборони держави, або можливе розголошення такої службової інформації повідомляється також органові СБУ із зазначенням обставин втрати документа (розголошення відомостей) та про вжиті заходи.
Розслідування починається з дати підписання розпорядчого документа про його проведення та завершується датою затвердження акта про результати проведення розслідування.
За порушення вимог цієї інструкції особи несуть відповідальність згідно з чинним законодавством.
Додаток 1
до Інструкції
ЖУРНАЛ
обліку конвертів (паковань) з грифом
“Для службового користування”
Порядковий номер |
Дата надходження конверта (паковання) |
Найменування установи, з якої надійшов конверт (паковання) |
Номери документів, що зазначені на конверті (пакованні) |
Підпис працівника, відповідального за виконання |
Примітка |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Додаток 2
до Інструкції
Найменування установи
АКТ
про відсутність вкладень або порушень цілісності,
пошкодження конверта (паковання)
від ____ _________ 20__ р. № ______
Цей акт складений ________________________________________________
(найменування посади керівника служби іловодства установи)
______________________________________________________________________
(прізвище та ініціали)
у присутності: _________________________________________________________
(посади, прізвища, ініціали посадових осіб)
______________________________________________________________________
про те, що під час розкриття конверта (паковання), надісланого _______________
______________________________________________________________________,
(найменування установи, що надіслала документи)
не виявлено таких вкладень ______________________________________________
(назви і реєстраційні індекси документів, які не виявлено)
______________________________________________________________________,
виявлено порушення цілісності та пошкодження конверта (паковання)
______________________________________________________________________
(назви і реєстраційні індекси документів, що містяться у конвертах (пакованнях)
_________________________________________________________________
з порушенням цілісності та пошкодженнями)
_____________ (підпис) |
____________________ (ініціали та прізвище) |
Додаток 3
до
Додаток 3
до Інструкції
ЖУРНАЛ
реєстрації вхідних документів з грифом
“Для службового користування”
Дата надходження та реєстраційний індекс вхідного документа |
Дата та реєстраційний індекс вихідного документа |
Автор документа |
Назва виду документа, його заголовок або короткий зміст |
Кількість |
Кількість та номери примірників |
Резолюція або відповідальний виконавець |
Відмітка про розмноження (кількість примірників, кому вручено (надіслано) |
Відмітка про взяття на контроль доку |
Дата і підпис |
Реєстраційний індекс справи, до якої підшито документ |
Відмітка про знищення документа |
|||
документа |
додатка |
|||||||||||||
отримання |
повернення |
|||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
11 |
13 |
Додаток 4
до
Додаток 4
до Інструкції
ЖУРНАЛ
реєстрації вихідних та внутрішніх документів з грифом
“Для службового користування”*
Дата надходження та реєстраційний індекс документа |
Вид документа та короткий зміст |
Найменування структурного підрозділу, прізвище та ініціали виконавця |
Підстава віднесення інформації до категорії з обмеженим доступом |
Підготовлено |
Відправлено |
Реєстраційний індекс справи, до якої підшито документ |
Номер реєстру або дата отримання документа і підпис виконавця |
Відмітка про знищення документа |
Примітка |
||
кількість примірників, їх номери |
кількість аркушів у кожному примірнику |
найменування установи - одержувача документа, структурного підрозділу |
номер примірника |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
11 |
12 |
13 |
__________
*У разі потреби журнал може доповнюватися додатковими графами.
Додаток 5
до Інструкції
РЕЄСТРАЦІЙНО-КОНТРОЛЬНА КАРТКА
Лицьовий бік
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
||||
Автор документа (кореспондент) |
Вид документа |
Строк виконання |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
70 мм |
70 мм |
70 мм |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Дата та реєстраційний індекс надходження
|
Дата та реєстраційний індекс документа |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
105 мм |
105 мм |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Номер примірника |
Кількість аркушів |
Кількість додатків |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
70 мм |
70 мм |
70 мм |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Заголовок документа або короткий зміст |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Резолюція або відповідальний виконавець |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Позначка про виконання |
Розписка в одержанні документа |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
210 мм |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Зворотний бік |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Контрольні позначки |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Примітки |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
фонд № |
опис № |
справа № |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
70 мм |
70 мм |
70 мм |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
210 мм |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Додаток 6
до Інструкції
Додаток 6
до Інструкції
ЖУРНАЛ
обліку та розподілу видань з грифом
“Для службового користування”*
Порядковий номер |
Назва видання |
Надійшло |
Розподіл |
Додаткове виготовлення примірників |
Повернення |
Знищення |
|||||||
звідки надійшло або де надруковано |
реєстраційний індекс вхідного супровідного листа і дата |
кіль |
куди надіслано або кому видано |
реєстраційний індекс вихідного документа (або відмітка про отримання) |
кількість примірників та їх номери |
кількість примірників та їх номери |
куди надіслано або кому видано |
реєстраційний індекс вихідного документа (або відмітка про отримання) і дата |
дата, номери примірників |
дата, номер акта |
|
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
__________
*У разі потреби журнал може доповнюватися додатковими графами.
Додаток 7
до Інструкції
ЖУРНАЛ
обліку електронних носіїв інформації,
на які планується записувати службову інформацію*
Порядковий номер |
Обліковий номер |
Дата взяття на облік |
Вид електронного носія, серійний номер |
Відмітка про видачу |
Відмітка про повернення |
Відмітка про відправлення електронного носія (дата та реєстраційний індекс супровідного листа) |
Відмітка про знищення електронного носія (дата та реєстраційний індекс акта) |
Примітка
|
|||
найменування структурного підрозділу |
прізвище, ініціали виконавця |
дата отримання носія і підпис виконавця |
прізвище, ініціали працівника служби діловодства |
дата і підпис працівника служби діловодства |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
__________
*У разі потреби журнал може доповнюватися додатковими графами.
Додаток 8
до Інструкції
ДОЗВОЛЯЮ
____________________________________
(найменування посади керівника установи
________________________________________
(структурного підрозділу установи)
________________ ___________________
(підпис) (ініціали та прізвище)
_______ __________________ 20__р.
ЗАМОВЛЕННЯ
на розмноження документа
з грифом “Для службового користування”
_____________________________________________________________________________
(вид документа)
_______________________ ___________________________ № ____________________
(дата реєстрації) (реєстраційний індекс) (номер примірника)
_____________________________________________________________________________
(заголовок або короткий зміст)
Кількість сторінок у примірнику ________________________________________________
Кількість примірників, які необхідно виготовити, __________________________________
Особливі умови розмноження ___________________________________________________
Виконавець __________________________________________________________________
(ініціали та прізвище)
_______________________________ |
_____________ (підпис) |
_____________________ (ініціали та прізвище) |
_________________________________ |
_____________
|
_____________________
|
___ ____________ 20___ р.
Прийнято до виконання
__________________________________ |
_____________
|
_____________________
|
___ ____________ 20___ р.
Додаток 9
до Інструкції
Додаток 9
до Інструкції
ЖУРНАЛ
обліку розмножених документів
з грифом “Для службового користування”
Порядковий номер |
Дата розмноження |
Вид документа, його заголовок або короткий зміст |
Дата та реєстраційний індекс документа |
Кількість аркушів |
Кількість примірників |
Прізвище та ініціали посадової особи, яка дала дозвіл на розмноження |
Дата видачі розмножених примірників |
Прізвище та ініціали працівника, який отримує розмножені примірники, його підпис |
Відмітка про знищення документа |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Додаток 10
до Інструкції
|
ДОЗВОЛЯЮ видачу справ _______________________________________ ______________________________________ __________ _____________________ (підпис) (ініціали та прізвище) ___ ____________ 20___ р. |
ЗАМОВЛЕННЯ
на видачу справ з грифом
“Для службового користування”
____________________________________________________________________________________
(мета видачі справ з грифом “Для службового користування”)
Поряд-ковий номер |
Номер справи |
Заголовок справи |
Мета або підстава роботи з документами |
Прізвище |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
_________________________________________ |
______________ |
____________________ |
___ ____________ 20___ р.
Додаток 11
до Інструкції
ЖУРНАЛ
обліку видачі справ з грифом
“Для службового користування”*
Порядковий номер |
Назва справи або видання |
Номер справи, номери примірників видань та кількість сторінок |
Підрозділ і прізвище працівника |
Підпис і дата |
Примітка |
|
отримання |
повернення |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
__________
*У разі потреби журнал може доповнюватися додатковими графами.
Додаток 12
до Інструкції
|
ДОЗВОЛЯЮ видачу справ _____________________________________ ______________________________________ ___________ _________________________ (підпис) (ініціали та прізвище) ___ ____________ 20___ р. |
ЗАМОВЛЕННЯ
на видачу справ з архівного
підрозділу (архіву) установи
від ___ __________ 20__ р. № _________
Прошу видати ________________________________________________________
(прізвище, ініціали і найменування посади працівника, відповідального за роботу із справами)
для _____________________________________________________________________
(мета роботи з документами, орієнтовний строк виконання роботи)
такі справи:
Фонд |
Номер опису |
Номер справи |
Заголовок справи |
Кількість аркушів |
Підпис замовника, який отримав справу |
Підпис працівника архівного підрозділу (архіву) установи, якому повернута справа |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
____________________________________ (найменування посади керівника структурного підрозділу, що здійснює замовлення) |
_________________ (підпис) |
______________________ (ініціали та прізвище) |
___ ____________ 20___ р.
Додаток 13
до Інструкції
|
ЗАТВЕРДЖУЮ Найменування посади керівника установи _________ ________________________ (підпис) (ініціали та прізвище) ___ ____________ 20___ р. |
АКТ
про результати перевірки наявності та фізичного стану документів,
справ, видань, електронних носіїв інформації з грифом “Для службового користування” та організації роботи з ними
від ___ _________ 20__ р. № _______
На підставі _____________________________________________________________
(назва розпорядчого документа)
________________________________________________ від ___ ________20__ р. № ____
комісією у складі: ____________________________________________________________
(найменування посади, ініціали і прізвище голови комісії та її членів)
____________________________________________________________________________
з ___ _________20__ р. по ___ _________20__ р. проведено перевірку наявності та фізичного стану документів, справ, видань, електронних носіїв інформації з грифом “Для службового користування” та організації роботи з ними.
У результаті проведення перевірки встановлено:
(кількість документів, справ, видань, електронних носіїв інформації)
З них:
наявні _________________________________________________________________
(реєстраційні індекси документів, номери справ, видань)
відсутні _______________________________________________________________.
____________________________________________________________________________.
____________________________________________________________________________
Голова комісії |
_____________ |
_________________________ |
Члени комісії: |
|
|
|
_____________ (підпис) |
_________________________ (ініціали та прізвище) |